24 Mart 2020 Salı

İç sesler corona korosu

Sadeleştik, sunu yaptık bunu ettik derken sanki biraz kendimizi kandiriyormusuz gibi hissediyorum bir kaç gündür. Yani duruma bakıyorum, yasadığımız şey bir panik ve huzursuzluk dalgası evet, epey de rahatsız edici… çünkü söz konusu sağlığımız ve hatta belki hayatimiz. Bu anlamda durumu hic kucumsemiyorum, zaten kucumsesem neden gunlerdir evde olayim… Fakat elimde olmadan kiyaslamalar yapiyorum.  Bir savasin getirdigi yikim ya da kitlik degil cektigimiz… Sozde istif yapmaya gerek olmadigini soyleyen bizim gibi bir cekirdek aile bile aylik alisverisinde alacagindan fazlasini alip eve koydu. Marketler acik, hala her sey var, temel ihtiyaclar disinda luks sayilabilecek ya da gercek bir felakette luks konumuna dusecek her seyi temin etmeye devam ediyoruz. Internetten her seyi siparis edebiliyor, izleyebiliyor, okuyabiliyoruz. Yine de hafiften bunalmaya basladik. Disarida yemek yemek, bir alisveris merkezine gitmek, spor salonu, kuafor, eglence mekanlari gibi gitmeye alisik oldugumuz yerlerden uzak kalmak hepimizin ayarlarini bozdu. Ne kadar disariya bagimli ve karmasikmis hayatimiz diye dusundum. 80 lerde cocuktuk pek cogumuz, bu durumu o zaman yasasak bu kadar bunalir miydik? Mevsim kis olunca yolda sokakta oynama imkanimiz zaten olmadigindan, evimizde oturur isim-sehir-hayvan oynar, aksamlari TV izlemek icin ana babamiza yalakalik yapar, sikilirsak birkac oyun icat ederdik ve beklerdik gibi geliyor. Anne babamiz da cocuk psikolojisi falan dusunmez yanimizda her seyi konusurlardi tabi hahahhahaha J ama bunalmazlardi… Tamamen yaniliyor ya da romantic bir pencereden bakarak zamanin getirdiklerini iyi mukayese edemiyor da olabilirim tabii, yine de icimden boyle geciyor…
 ---------------------------------------------------------------------------------------------
Herkes o veya bu sekilde tedirgin corona yuzunden. Kimi gununu aksiyete ve depresyon ile geciriyor, kimi umursamaz gibi duruken alttan alta korkup kendini bastiriyor, kimi disarida gezenlere inanilmaz ofkeli, kimiyse kadere teslim olalim dinginligine ulasmis. Ben kendi adima hepsinden biraz yaptigimi soyleyebilirim. Gunun saatlerine, o gunku is yukume, yavrunun huysuzluk seviyesine gore degisir. Fakat hangi hale savrulursam savrulayim, ne kendimin ne de insanligin bu durumdan almasi gereken dersi alacagina inanmiyorum.
Sagligin, sevdiklerinin yanina istedigin zaman gidebilmenin, disarida zaman gecirmenin hatta ise gitmenin kiymetini anlamis oldugumu saniyorum. Yine de buradan almam gereken ders bununla mi sinirli? Ya da acaba bu dersi icsellestirip her sey yoluna girdiginde de gunluk hayatimda uygulayabilecek miyim? Tuketmekten, yok etmekten ve olmeyecek gibi yasamaktan vazgecebilecek miyiz? Yoksa, yaralar biraz sarilir sarilmaz devletler tuvalet kagidi stokculari misali kaynaklara el koymaya, ilac firmalarini zengin etmeye, sarsilan ekonomileri canlandirmak icin daha fazla ‘’almaya’’ tesvike devam mi edecek? 

Cevabi biliyoruz degil mi…

Sosyal medyada dolasan, Yemen`deki ac cocuklari, multecileri, hastalikla savasanlari konu alan ve durumumza gondermeler yapan gorselleri gormussunuzdur. Ilk kez karsima ciktiginda aynaya gecip kendi yuzume tukuresim geldi. Bu olanlara her zaman uzulmekle birlikte kendimi bu olaylarda bir ‘’taraf’’ gibi gormemisim, onu fark ettim. Bak, iki hafta disari cikamayinca dunyan sallandi aptal diye bagirmak istedim kendime… Iste bunu da merak ediyorum, kendimiz alisik oldugunuz konforumuza kavusunca ne olacak? 

Su son iki paragrafta yazdiklarimla ilgili ben kendimi ve insanlik da kendi kendisini sasirtacak kadar guzel adimlar atmazsa, su yasadigimiz durumdan hicbir sey ogrenememis olacagiz…

8 yorum:

  1. Geçende twitterda bir genç kızın bu izolasyon günlerini kendi bakımına ayırdığını, seksi pozlar çekip şimdi sevgililerinizi çalabilirim minvalinde bir paylaşım yaptığını gördüm. Malesef ders alan da olacak almayan da, umalım çoğunluk almış olsun. Hepimize şifalı günler diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın... demek ki insanlar durum ne kadar ekstrem bir hale gelirse gelsin kendi seviyesinden/cercevesınden/dünya görüşünden öteye çıkamıyor, içinde ne varsa ona göre yollar buluyor...
      Yine de dilemekten umut etmekten vazgeçmeyelim, umarım hepimiz şaşırırız...

      Sil
  2. Hafta içi ve hafta sonlarını tamamen birbirinden ayırdım. Hafta içi rutinlerimizi zinhar hafta sonu yaptırmıyorum. Hala içimde yaşayan bir hafta sonu sevinci var.

    İşte benim korona mottom.
    :D

    Canum, iyi gidiyoruz bence, geçecek <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında şimdilik cidden fana gitmiyor, geçecek geçecek...
      Di mi:)

      Sil
  3. Benim de içimde hafta sonu sevinci yaşıyor hala :) Bunca senedir yaşadığı yetmedi, coronaya rağmen yaşamaya devam ediyor.

    Çoğunluğun ders mers almayacağını tahmin ediyorum, işte bazılarımız alır, hayatını yeniden düzenler. Şu "evden çıkmayın" döneminde daha da iyi anladım ki devlet bütün aygıtlarıyla ve uzantılarıyla ders alıp değişmezse insanların bir kısmının değişmesi hiçbir işe yaramıyor. Tarım politikaları mesela. Ne yiyeceğiz biz? Piknik alanı, residanz, apartman mı yiyeceğiz?

    Gene de umutla bir takım değişiklikler bekliyorum, olur mu olur. Güzel günler görebiliriz biz de ya, neden olmasın ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün aynısını kardeşimle konuştuk... dünya topyekun savaşlar, çoook can alan salgınlar, küresel ekonomik krizler, nükleer patlama vs. geçirdi... sonra ne oldu? Çok ya da doğrudan etkilenenler dışında herkes devletlerin yönlendirmesine göre hareket etti ve yeni düzene kapılıp gitti... kişilerin bireysel değişimlerini umut verici ya da nefes aldırıcı bulup çok önemsiyorum, yine de nüfus olmuş kaç milyar, düzenlerde öğütülüp gidiyoruz diye üzülüyorum.
      Yine aynısını diyeyim, tabii ki umut etmekten vazgeçmeyelim❤️

      Sil
  4. Bizden bi cacık olmaz, bu iş yarın bitse ertesi gün biraz geyiği çevrilir unutulur gibime geliyor. Ama umudum da var bir yandan, mesela Venedik'te kanallarda yüzen yunusları, egzos emisyonu azaldığı için temizlenen havayı falan okudukça, kalbim çarpmıyor değil.
    Sosyal izolasyon konusunda yazmalıyım aslında ama şu hastalık dalgası bi bitsin... Bu dönemde günlük rutinden çok akıl ve sosyal sağlığımızı (ve çocuklarımızınkini de) korumamızın önemli olduğunu düşünüyorum ben...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı şeyleri düşünüyorum Ceren, aynı...

      Siz kendinizi tamamen bir toparlayın en önemlisi o şu an, tabii yine de dört gözle bekleyeceğim yazını...

      Sil

Öcü!

İnsanların neden birbirine “öcü” gibi baktığını anlamakta zorlanıyorum. Ben de sıradan bir insan olarak bazı şeylere şaşırmaya, tanıma...