13 Ocak 2020 Pazartesi

Bir ben miyim hobisiz?

İnsanın anlam arayışına dair havalı laflar edeceğim bir yazı yazmayı çok isterdim. Zaman zaman aradığım olmuyor değil, ben de kendi çapımda felsefik düşüncelere dalan bir insan evladıyım fakat bu ara daha çok "hobi" arayışındayım. Hobi deyince insanın aklına hemen örgü, ahşap tepsi boyama falan gelmesi de acıklı (yoksa sadece ben mi hobiden bunu anlıyorum), keşke daha güzel bir kelime bulsam ne demek istediğimi anlatmak için...

Sorun şu ki, büyük şehirde yaşayan, küçük çocuğu ve dolayısıyla belirli sorumlulukları daha fazla olan her beyaz yakalı gibi, ben de inanılmaz "monoton" ve "sıkıcı" bir hayat yaşıyorum. Serde manyaklık da olduğundan temizlik rutini, alışveriş rutini, ot rutini, çöp rutini derken "işimi kolaylaştırmak" sebebi arkasına sığınıp her şeyi daha da tekdüze hale getiriyorum.

Bazen benden başka herkes işten sonra aşırı eğleniyor; 9-6 mesai bitince akşam yogaya gidiyor, oradan çıkıp partiliyor, sonra maskeler, köpük banyoları, güzellik iksirleri ile bakımlar yapıyor, hafta bir tiyatro-opera-bale-sinema ne bulursa izliyor, bense çamaşırları makineden çıkarıp kurutmaya atmak dışında bir şey yapmıyorum gibi geliyor. Haa bir de netflix (yazar burada internetten izlediği envai çeşit yabancı dizileri tek başlıkta toplamaya çalışmıştır) batağında boğuluyorum. Pofff!

Şaka maka akşama kadar yorulup gelince, sonra yavruyu yedir-içir, oynat, temizle-pakla, uyut faslını bitirince, tek yaptığım "sabaha kalmasın" türündeki ev sorumluluklarını halletmek ve dizi izlemek. Farkediyorum da; ekrana mal gibi bakarak uyuşma işi aslında bir çeşit düşüncelerden kaçış şekli. Gün içinde yaşadığım stres, duyduğum endişe, fiziksel yorgunluk gibi şeyleri atmanın yolunu "kaçmakta" buluyorum sanki. Bunun yerine ne yapabilirim sorusunu sorunca, kendi içimde çözmem gereken belli meseleler dışında aklıma gelen seçenek daha mutlu hissettirecek şeyler yapmak oluyor. Şevkle, neşeyle, akşamın gelmesini bekleyecek kadar isteyerek yapılacak bir şeyler... ama nedir işte onlar?

Bulamıyorum. Bilmiyorum ki 30'larında bunu bulan insanlar var mıdır? Vardır değil mi, acaba nerede aramış ve bulmuşlardır... 

Bir de, kendine 10 dakika ayırıp her gece düzenli bir kişisel bakım yapmayı bile bırakacak kadar bıkkın tiplerde acaba hala ışık var mıdır...


8 yorum:

  1. Gül gibi bir bloğunuz var,daha ne hobisi araştırıyorsunuz ki?Blogdan daha güzel bir hobi olabilir mi?Bence siz bunu bir düşünün...Bir de küçük çocuğu olan bir insan olarak şunu söyleyebilirimki çocuktan arta kalan vakit diye bir şey kesinlikle yok!!!Ki benim oğlum 6 yaşında olmasına rağmen bunu söylüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müthiş moral oldu😊 teşekkürler. Eskisi kadar sık yazmaz oldum, o yüzden işten/hobiden saymıyorum galiba blogu. Halbuki her zamanki kadar çok blog okuyorum.
      Cidden çocuklu ev düzeni diye bir şey var galiba, bizim de her şeye vaktimiz var diyeni duymadım... neyse, yine yeter ki sağlık olsun noktasına gelmiş bulunuyorum😊

      Sil
  2. Bence bilmediginiz bir yabanci dil ogrenin.Farkli ortam iyi gelir. Her dogal sey gibi annelik de bir hastalik ya da felaket halinde ele alinmaya basladi sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni bir dil öğrenmeyi çok istiyorum aslında, fakat kursa gitmem şu an neredeyse imkansız, o "nereyse" kısmı cidden çok çok az bir olasılık. Yeni işten beri hafta sonları da evde çalışmak durumunda kaldım...
      Anneliğin doğallığından benim de şüphem yok, hatta biz bu işi kendimiz mi zorlaştırıyoruz diye kendi kendine en çok soran insanlardan biriyim belki. Gelelim ki yaşadığımız hayatlar bir felaket! benimle birlikte günde 9 saat mesai yapan çocuğa mı üzüleyim, perişan haldeki yorgunluğumla kendime mi, bu döngüden kurtumak için çabalarıma mı bilemiyorum. bence hayatımızın doğallıktan uzaklığının sonucunu yaşıyoruz...

      Sil
  3. Hobisizlik aksndjd.
    benim de aklıma hobi deyince “sonucunda bişey üretebildiğin icraat” geliyo hemen. Aslında “yapmaktan keyif aldığın, görev/iş olarak görmediğin, boş zaman değelendirme aktivitesi” hobi.
    “Kitap okumak, müzik dinlemek, film izlemek, yürüyüş yapmak, yazmak-çizmek, puzzle yapmak, köpüklü banyo yapmak” bunlar en basit haliyle hobi! Hatta kimseyi doyurma amacı gütmüyorsan (mesela “gidem de durduk yere değişik bi kurabiye tarifi deneyem”) mutfak da hobi!
    Bence böyle bakmak lazım olaya! Yani seni iş yükü olarak darlamayan, başkaları için değil kendin için yaptığın; sana keyif veren her türlü mevzu hobi! “Hobi edin” lafına face palm yapıyorum. Barınaktan kedi yavrusu mu sahiplenioz aq hobi sahiplenek?? Ajsjjdjdj
    “Salona yazılıp hiç gitmediğim; bayandan, tertemiz hobimi sahiplendiriyorum. Cinsi:yoga. Yer: istanbul” akdjfjfjjfjf

    Yine ayrıca yogayı keyif için yapıyosan hobi! “Vicudum güzel olsun, sağlıklı olam, zayıflayam, instaya koyam prim yapam” gibi çıkar sağlama/ekmek yeme/nasiplenme amacın varsa hobi değil. Mesela ben spordan asla keyif almıyorum. Sağlık, fitlik, dinçlik vs mecburiyetiyle yapıyorum. O yüzden hobi diyemem.. ama yapıyo muyum, yapıyorum.

    olay hobisizlik değil, zamansızlık be gülüm
    yoksa zaman olsa, kendine ayıracak her saatin hobi <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. son iki satırda her şeyi özetlemişsin aslında ahahahaha:) aklıma bi karikatür geldi, onun gibi olmuş. adam hayat çok sıkıcı deyince karşısındaki "hayat sıkıcı değil, paran yok Şevket " diyor, işte benimki de o hesap :D (ay böle hiç komik olmadı sana ayrıca yollıycam).
      bi de benim hobi algımda da sorun var, hatta benim sorunum direkt görev insanı olmakla alakalı. bana iyi gelsin diye başlamayı düşündüğüm şeylerden bile maksimum fayda elde etmeyi hedefliyorum, sonra da olmuyor olamıyor tabii.
      bu arada koptum hobi sahiplendirmeye ahahahahha

      Sil
  4. Bıkkınlık hobisi edinmişsin yahu sen :) Netflix ve çamaşır katlama diye hobi mi olur, kalk kalk, kendine gel kuzu! Sen bakma onlara, herkes her an eğlenmiyor, elbet genelde biz de çocuklar yattı mı allah pijamaları giy netflixe koş hatta dünden kalma hafif sirkeleşmiş şarap vardı, onu da kap gel, modundayız elbet ama haftanın diyorum 2 gecesi, sevişmek hobisini de çıkartıyorum bu listeden tabii, bir hobi güzel oluyor. Mesela ben kafama göre az öz bi arkadaş grubu edindim, hobim onlar oldu :D Ya da bi başka hobim var: kocayla felsefe tartışmak. Bir başka hobim, sabahın köründe yüzmeye gitmek ama sen bunu küvette bir kadeh şarapla ve yüzünde bir maskeyle de icra edebilirsin gece vakti.. Ay bende fikir çooook, sen yeter ki başkoy bu işe :))) Hadi bakim, üşenmek yok!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ondan edindim, gözleri bi o tarafa deviriyorum bi bu tarafa:D
      Aslında en çok istediğim arkadaşlı işler, yakın olduklarımla evlerimiz o kadar uzak ki, çocuklar yatsın da buluşalım desek yarı yolda uykumuz gelip geri dönebiliriz...
      Üşengeçliğimi de üstümden atayım mail yoluyla bana hobi bul tacizi ile kapına dayanabilirim :D:D:D

      Sil

Öcü!

İnsanların neden birbirine “öcü” gibi baktığını anlamakta zorlanıyorum. Ben de sıradan bir insan olarak bazı şeylere şaşırmaya, tanıma...