25 Eylül 2019 Çarşamba

Fısıldama, geri git

Sanki 10 saattir saatin 5 olmasını bekliyorum. Aslında işten 5’te çıkamam, niye 5 olmasını bekliyorum ki? Bilmiyorum. Hem neden bazı günler neden bu kadar sıkıcı? Bugün gerçekten kış geliyor dedirtecek şekilde “içimden içimden” üşüdüm, belki ondandır. Belki de daha bir hastalığı atlatır(bağırsak enfeksiyonu) ve bir kutu antibiyotiği daha bitirirken, yeniden öksürmeye başlayan yavruyu düşünüp durduğum içindir. Geçmeyen alerjik akıntısının sebebini çözemediğim için delirmekle gıcık olmak arasında kaldığım için…
Bilemiyorum, tam şey edemedim.



Pek nadir olduğu üzere kesintisiz 8 saat uyku uyumama rağmen dinlenememem, yine kürek kemiğimin yanına gelip yerleşen düğüm gibi o ağrı, sürekli ama sürekli çikolata yemek istemem ve tabii bir de gece tam uyumadan önce çocukluğumdan ya da ilk gençliğimden kalmış minik travmaları o anın görüntüsü, sesi, kokusu ile hatırlayıp ağlamaklı olmam bana yine “depresyon geliyor” diye fısıldıyor olabilir. Demir ve B12 değerlerim dibe, tsh değerim tavana vurmuş da olabilir tabii, neyse ki onun tahlili var; değerler oynamış mı bakarız. Depresyonda mıyım, giriyor muyum, neden gireyazdım gibi sorularınsa net bir ölçeği/cevabı/tetkiki yok. 

Neslican kız vefat ettiği günden beri ne zaman bu tuhaf dalgalanmaları yaşasam, içimde ezici bir utanma duygusu ile kayıp hissi birbirine karışıyor. Sağlığı kaybedince her şeyin önemsizleştiği gerçeğini hatırlayıp biraz toparlanıyor, biraz daha neşeli olacak enerjiyi buluyor, fakat yavruyu yatırıp sessizlik çökünce sanki balon gibi sönüyorum.

Neyse, belki artık kendine gelmenin vakti yaklaşıyordur, ondan saçmalıyorumdur. Son iç çekişler, ayak sürüyüşler, belki şimdi içinde olunca göremediğim ama biraz zaman geçince “haaaa, ondanmış” diyeceğim bir dönemi kapatıyorumdur.

Haydi hayırlısı. Saat de 5 olmuş yazarken, gözüm aydın.

Belki ruhum ferahlamaya doğru gidiyordur. 



4 yorum:

  1. Mevsimsel olabilir, vücut kışa hazırlanıyor ne de olsa.... Bana en çok yarayan kendime çekilmek ve içli şarkılar dinlemek yerine (bu daha berbat ediyor beni halbuki bunu yapasım var tüm gün) doğaya çıkmak, dışarı insanlara karışmak da olabilir ama en güzeli doğa... Sanırım bir nevi jetlag etkisi var kışa hazırlanmak için günışığına çıkmak iç saatle dış saati hatta iç mevsimle dış mevsimi eşitlemek gibi birşey olabilir. Bilmiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı insanlar, benim (bizim) gibi hafif melankolik balık burçları mesela, bu geçişlerden çok etkileniyor galiba... her yıl belli bir miktar yaşıyorum bundan. Eşitleme olayı da çok mantıklı geldi bak okuyunca...
      Bu sene daha bir karamsarım ama geçecek inşallah ...

      Sil
  2. Kan değerleri düşük ve tedavi gören biri olarak bu dediğin belirtiler kansızlık gibi görünüyor. Bence bir hematoloji uzmanına görünüp değerlerine baktırmalısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevabım yine yayınlanmamış... neyse edit etmiş olayım; hala gidip baktıramadım değerlere! Gerçekten ben de şüpheleniyorum kansızlıktan...

      Sil

Öcü!

İnsanların neden birbirine “öcü” gibi baktığını anlamakta zorlanıyorum. Ben de sıradan bir insan olarak bazı şeylere şaşırmaya, tanıma...