12 Eylül 2018 Çarşamba

Pasif -agresif-uyuz edici

Bir pasif agresifle nasıl baş edersiniz?
Edemezsiniz dostlar edemezsiniz!
Böyle biriyle yaşıyorsanız engin psikoloji okumalarına gerek yok, bu iki kelimeyi ayrı ayrı bilmek bile bu tanımı yapmak için yeterli.
Pasif agresif insan şu şekil bir şey:

Asla tam anlamıyla mutlu edemezsiniz. Her şeyi tam yapsanız bile gider başka bir noktaya takılır ya da alınganlık gösterir.

Yanlışlıkla kırdıysanız asla tamir edemezsiniz. Resmen beklemistir kırmanızı, hatta yerini yapmıştır. Siz son hareketi yaptıktan sonra dilediği gibi küsmek ve trip atmakta serbesttir artık.

O bir kurbandır kendine acır içten içe, dıştan dışa ve durmaksızın!

Aklında gerçekten ne olduğunu asla doğrudan söylemediği için istediği şeyler çoğu zaman tam gerçekleşmez. Bu kez yine batar kurban rolünün içine. Halbuki net olmayı bir denese, ne kimse zihin okumaya çalışmak zorunda kalacak ne de o dolaylamaların dolaymalası ile istediklerini elde etmeye mecbur olacak...

Sürekli bir bastırma içinde olduğundan duygularının ne zaman ve nasıl irtaya çıkacağını, daha dogrusu hangi alakasız şeyde infilak ederek kendini ve sizi zorda bırakacağını bilemezsiniz...

Şimdi bunlar ve yazmayı içimin kaldırmadığı daha fazlası bir yakınınızda, çok yakınınızda varsa, mesela annenizde!... Geçmiş olsun.

Vicdan azabı ile öfke arasında mekik  dokumalar sizin işiniz, anlıyorum.

Mesela bunları yazarken bile üzülüyorum, o kadar desteği ve sevgisine karşılık bunları yazdım diye kendimi çok kötü hissediyorum. Bir yandan da aslında herkeste bunlardan bir parça olduğunu, bazı insanların biraz daha "böyle" olduğunu bilmek, tüm bu yazıyı öfke ile yazdığım için abarttığımın farkında olmak beni biraz rahatlatıyor.

Ha, bunu yüzüne söylüyor musun derseniz, hem de nasıl söylüyorum! İnsanı sadece kaşınla gözünle sinir krizine sokarsın sen diyorum mesela. Net olmamanın en çok kendine zarar verdiğini bıkmadan anlatıyorum. Net olmakla biriktirdiklerini bir anda patlamanın aynı şey olmadığını da söylüyorum...

Aslında içten içe en çok ona üzülüyorum.

Tatilden dönerken yavru hasta oldu (Eylülde her gün yazalım meydan okuması da böylece benim için yalan oldu). Çocuk el ayak ağız zıkkımına yakalanmış... Böyle şeyler kapmasın diye bir kez havuza sokmadığım hep denize götürdüğüm yavru bu... Neyse, yavrum ateşli, boğazım acıyor, ayaklarım kaşınıyor diye bağıra bağıra ağlıyor gece gündüz, uyumuyor, yemiyor ve hepsinden kötüsü bir damla su bile içmek istemiyor. Kucağımda "annneeee, annneeeee" diyerek dakikalarca ağlarken zaten aklımı kaçıracak oluyorum.

Gece bizde kalıp sabaha kadar yardımcı oldu, yavruyu salladı, sakinleştirdi, yemek yaptı, evi topladı. Bu kısım için nasıl şanslı ve minnettar hissediyorum anlatamam.

Bir yandan da tuhaf hareketler. Şu cinnetin içinde insanı uyuz etmeler. Alt yazısı sonra patladı. Çocuğa ilaç vermiyormuşum, biraz daha fazla içirseymişim şurubu, biz çok biliyormuşuz... Yahu çocuğu 2 farklı doktora götürdüm. Onlar ne diyorsa onu yapıyorum. Tedavisi falan yok bunu çekeceksiniz dediler. Şurup dediğim de kaşıntı için verilen bir şey. Uyku yapar demişti doktoru tabii ki benim uykusuz baykuş oğlumu sersemletmedi bile. Ben neye dayanarak ilaç dozu arttırayım. Çocuğa bakamıyorsunuz ayarı vermek nedir yahu?

Tatilde de bir sürü gerildik... Onları yazmaya takatim yok şu an. 3 gecedir toplasak 8 saat uyumadım.

Garip bir şekilde, ha bire uyanıyor diye dizimde salladığım ve yerine koyamadığım yavru üstümde, şu an bunları içimden dökmek istedim.


6 yorum:

  1. hiç yabancı gelmedi. annemde de gizliden bi protesto seziyorum bazen. doğuya yaptığı şakalarda hep anne ve babasını 'bunlar napıyo böyle yaaa' diye hedef gösteriyo. güya şaka. aslında kesin sinsi sinsi bişilerimizi eleştiriyo. ama bazı şeylerimize de hayran kalıyo, onu da dile getirmiyor mesela.


    tabi senin şuan bu konuda duygu sivrilmesi yaşaman yıpranmak kaynaklıdır mızmızım. yoruldun, yoruldunuz. tatil sonrası hastalık, insanı çökertiyor.


    umarım bugün daha iyidir yavru.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok garipler yahu, insallah yaslandikca bir de bu elestirdigimiz hallere gelmeyiz ne diyeyim...
      Sağol canim Kahvem, yavru daha iyi. Galiba cok usteledigim icin protesto olarak hala suyu reddediyor ama ufaktan yeme icmeye başladı. En azindan bogazim diye aglamiyor. Şükür.

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun, bu derdi 2 defa çektiğim için iyi bilirim.. Tırnakları düşebilir, korkma acımıyor bu arada, görüntü histen daha berbat.
    Çabucak geçsin bitsin, normal hayatınıza çekirdek ailenize dönün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok sagol Ceren <3 gecen yil tatilden sonra Lukas da gecirmisti degil mi...

      Simdilik o kisma sirayet etmis gorunmuyor ama bacak aralari popo fena bizimkinde de! Yanik gibi oldu cocuk gecmeye yüz tutunca...

      Cok şükür harareti gecti. Allah baska dert vermesin...

      Sil
  3. Gecmis olsun! Bu hastaligi biz de gecirdik (4 yasindaki kizim ve BEN- dikkat et Sana da bulasabilir). Doktorlar hakli, tedavisi, ilac yok.. öyle geciyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooooo! Sizlere de geçmiş olsun. Bu çocuk hastalığı değil miydi yahu... Arastirirken yetiskinlerde de görülebiliyor diye okumuştum simdi hatirladim... Ucuz atlattim ben o zaman!

      Sil

Öcü!

İnsanların neden birbirine “öcü” gibi baktığını anlamakta zorlanıyorum. Ben de sıradan bir insan olarak bazı şeylere şaşırmaya, tanıma...