10 Ağustos 2018 Cuma

Bir zamanlar minik ama gururlu bir (yavru) adam vardı...

"2 yaş zıkkımı"nın her çocuktaki yansıması farklı diye düşünmeye başladım. YÜKSEK sesle ifade edilen "BEN, HAYIR, ISTEMİYORUM"lar, gölgemle mi KAVGA etsem ne yapsam diye yer aramalar, köyün eşeğini kıskandıracak bir perdeden icra edilen AĞLAMALAR ve yazılımı bozulmuş bilgisayar gibi verilen komutun TERSİNİ yapmalar ortak payda kabul edilebilir bence. Bir de bunun dışında yavrunun karakterine özgü cinslikler başlıyor bu yaşta.

Mesela bizimkisinde bir gurur var aman Allah! Daha gak guk dediği dönemlerde bile beyefendiye saygı duyalım, altını açarken bile söyleyelim anlatalım, her zaman birey olduğunu hatırlayalım diye kendimizi parçaladık. O da şu an eski filmlerden fırlamış bir tipmişcesine kendisine söylenen en ufak sözde dudaklarını titreterek ağlamaklı oluyor, "gidiyom ben" deyip arkasını dönüyor ve ayol cidden çıkıp gidiyor! Sonra gönlünü edene kadar uğraş dur...  
             Yeminle şöyle bi bakış atıyor sonrası zaten film sahnesi...

İnatlaşmalarımız da bu minvalde ilerliyor. Bir şeye takıyor ve artık o kadar çok "şey" e takıyor ki, ben daha o "şey"in ne olduğunu çözemeden işler kontrolden çıkıyor. Okuduğum güzel yaklaşımları uygulamaya çalışıyorum. Mesela "evet oğlum, çok sinirlendin... Kendini kötü hissediyorsun. Keşke kırmızı araban çantada olsaydı ne güzel oynardın" diye söylüyor, duygularını tanımlayarak onu rahatlatmaya çalışıyorum. Kitapta diyor ki, anlaşıldığını hissedeceği için yumuşayacak, duygularının tanımlanması  ve kabul edilmesi ona iyi hissettirecek... Gerçekten de bir an gözleri ışıldıyor... Ama sonra 1 saattir kırmızı arabasını çantaya koymayı unuttuk diye parkı tepemize yıkan çocuk " ben kırmızı araba sevmem annesi! Kırmızı araba istemiyorum!" diye bağırıp burnunu havaya dikerek öteki tarafa dönüyor. 

Okuduğum kitaplara, 2 yaşa ve kırmızı arabaya içimden nadide kelimelerle söverek tatlı tatlı konuşmaya devam ediyorum...

Aynı fasılın bir sinir bozucu versiyonu da uyku öncesi yaşanıyor. Doğdu doğalı kabusumuz olan uyku(suzluk) konusu tabii ki bu dönemde iyice coştu. Yaşını geçsin, gece emzirmesi bitsin, memeyi tamamen bıraksın, 2 yaşını doldursun.... o zaman iyi uyuyacak diye beklediğimiz yavrumuz inatla uyumuyorrrr uyumuyor! Yatırmak için giriştiğim zavallı çabalardan minik bir kesit:

- Oğlum bak! Uykucu tavşan (uyku arkadaşı örgü bir tavşancık) yatağa yatmış bile... Seni çok özlemiş, çok da uykusu gelmiş. Sana sarılıp yatmak istiyorum diyormuş...
-Hayır annesi öyle demiyor! Uykucu tavşanlar konusamaz annesi! Çünkü o bir tavşan! 
- Aaa evet doğru. Her zaman seninle uyuduğu için ben öyle düşünmüştüm.
- Ben uyumak istemiyorum. Sen bana uyu dedin annesi ben kamyonu vınn diye sürecektim ( dudaklar titrer)
- Kamyonu da vereyim yanına. Kamyonunu çok seviyorsun. Hala onunla oynamak istiyordun biliyorum. Uykun gelince kamyonla oynayamayacaksın diye üzüldün.
-İstemiyorum wwoooaaaaaooaaaaa
.....

Her türlü bilimsel destekli çabam bu şekilde neticeleniyor. Bir kaç kez daha fazla sabredemeyip "yeter artık ben de sinirleniyorum" diye sert çıktım. Ne mi oldu? O an için yatıştı sonra daha büyük bir karşı koyma ile anamdan emdiğimi burnumdan damlalar halinde getirdi...

Durum böyle olunca, yine ehhh bu da böyle bi çocuğumuz naaapalım deyip delirtici derecedeki sevimli taraflarına odaklanmaya çalışıyorum. Böylece çivi çiviyi söker mantığıyla; kaybettiğim akıl sağlığımın geri kalanını datlu anlarda coşarak ve "çokkk seviyooommm ulan seni minnaaaaaakkk" diye bağırarak harcıyorum. 

Geriye 3 (13? 23?....) yaşı umutla beklemek kalıyor.

5 yorum:

  1. Benim kızımda bir "şey"e ağlardı çözebilene aşkolsun o kadar ağlardı ki kendide neye ağladını unuturdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten yaklaşık 45dakika civarinda hepsi neye ağladığını unutuyor gibi geliyor bana da :) gecmis zaman kullanmissiniz buna cok sevindim demek ki geciyor diye umutlandim ;)

      Sil
  2. anaaaa aynı ben yada biz :D okuduğumuz öğrendiğimiz taktiklerle neyi ekarte etmeye çalışsam hoop al sana yeni bir huysuzluk yeni bir kriz meselesi. affedersiniz sürekli bir sidik yarışı. annem bunu çözdü o zaman al sana bu ! şeklinde bir silsile . hele uyku konusu , daha dün gece gün ağarırken aynen şöyle söyleniyordum : ulan oğlum dana kadar oldun niye hala gece yatıp, sabah kalkmıyorsun. neden ulan nedennnn !
    işte bu macera böyle gider mızmız hanımcım,sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele uyku konusu hele uyku konusu... Bir daha cocuk falan istemem dememin eennnnn birinci sebebi bu bitmeyen uykususzluk. Sacma inatlasmalari sirasi da bile insani gulumseten bir sey oluyor, birey olma cabasi hosuma gidiyor... Ama valla 2.5 senedir uykusuz kalmanin hic komik bi yani yok! ;(

      Sil
    2. sonuna kadar katılıyorum. bizde 3 yaş olduk. oğlan acayip istikrarlı çıktı uyumamak konusunda. çocuk sahibi olmadan önce 3 çocuk bile düşünüyordum. şimdi ikinci bile çok ürkünç geliyor :( hayır bu kadar uyumayacağını bilsem ikinciyi de doğurur aradan çıkarırdım diyorum :P velet yakında hizaya gelecek ikinci bebeyle ben en başa saracam , yok yaaa !

      Sil

Öcü!

İnsanların neden birbirine “öcü” gibi baktığını anlamakta zorlanıyorum. Ben de sıradan bir insan olarak bazı şeylere şaşırmaya, tanıma...