24 Kasım 2019 Pazar

Cidden?

İnsanlarda inanamadığım şeyler var. “Cidden mi yahu, cidden mi? Bak Allah adı verdim, doğruyu söyle, buna cidden inanıyor musun?” diye sorup omuzlarından sarsmak istiyorum.  
1. Ben yapardım ama izin vermediler/engellediler/hep onların yüzünden böyle oldu… diyenler
Geçenlerde bir pozisyon için başvuruda bulundum. Başvuru yapıp mülakata kabul edilenler arasında ben ve tanıdığım birkaç kişi daha var. Fakat iş yerinden bir arkadaşım mülakata çağırılmamış. Bence nedeni Ay gibi, Güneş gibi ortada; söz konusu pozisyon için iyi derecede İngilizce isteniyor, bunu da sizin beyanınıza bırakmıyorlar, dil belgesi ile ispatlamanız gerekiyor. Bu arkadaşın da dil puanı yok. 
Hah! Buradan nasıl bir sonuca varmak gerekir? Yok, aklınıza gelen o sonucu unutun, onun yerine kumpas, dedikodu, hırs içeren bir hikâye yerleştirtin. Hikâyenin detayını bilmiyorum çünkü henüz hayal gücüm bunu anlayacak seviyede değil, fakat bu arkadaşımız mülakata çağırılmaması için beni ve bir diğer arkadaşı suçladı.  Önce yanlış anladık sandım, ama yoo, bildiğin laf sokuyor! Adam günlerce surat yaptı bana, ben de o süre boyunca gerçekten buna inanıyor olabilir mi diye düşündüm. İnanmış! Bugün sabah konuştuk da, oradan biliyorum. Hayal gücü ile olayı biraz daha süslemiş bu arada, kesin benim kabul edileceğimi düşünüyor. Elbette hakkımla kabul edileceğimi düşünmüyor ama, delirmeyin! Üst amirimizin o kurum yöneticisi ile konuştuğunu ve beni almaları gerektiğini konusunda baskı yaptığına inanıyor. Gördünüz mü şemayı? Aslında o yapardı, hak etmişti ama engel oldular ve başkaları onun yerine getirildi! 
Allah’ım akıl ver.
2. Benim çocuğum çok özel. Siz de anlatıyorsunuz, hatta gözümle görüyorum ama yok, bunları bir tek benimki yapıyor/biliyor/anlıyor
İnanır mısın, gitti kendi kendine elini yıkadı. Elinin kirlendiğini fark etmiş, anlamış, gidip tabureye çıkmış, musluğu açmış, elini yıkamış! Ahh yavruuummmmm! Ne?Sizinki de mi ellerini yıkıyor? Hımmm… Yanlışlıkla yapmış olmasın? 
Daha başka bir şey demiyorum.
3. Sürekli de para yok dememek lazım, o kadar da şikâyete gerek yok. Para yok dedikçe olmuyor işte… 
“Para var, çok var, ohooooo” deyince kredilerin, borçların ödeneceğine, faturaların kendini imha edeceğine, market alışverişlerinden sonra kasiyerlerin 10 lira verseniz yeter, 1000 liralık kısım bizden olsun diyeceğine inananlar var desem? Ben de okudum yokluk bilincinin bereketi azalttığını, motivasyon düşüren olayları, evrenden isteme konularını, çekim yasalarını. Fakat daha maaş hesaba yatarken otomatik olarak kesilince evren sana yeni bir maaş hediye etmiyor canım. Hayatında kira ödememişsin, arabanı daha büyüğüne değiştirmek için minik miktarlar dışında kredi çekmemişsin, paran cebinde kaldığı için temel ihtiyaçların için hiç kredi kartı kullanmak zorunda kalmamışsın, çok pahalı birkaç marka dışında alışveriş etmemişsin ve gerçekten sıkıntının “para yetmiyor” diye şikayet etmekten kaynaklandığına mı inanıyorsun? Cidden mi?
Bu ay benim kredileri sen ödesen? Ay sonunu bir kenara çöküp “Nooolur bana bi Starbucks kahve alın param yooğğğkk öhhüöhüüü” diye ağlamadan getirebilirsen ben de her gün camı açıp “param çoooook, pek çoook” diye bağırarak güne başlayacağım, anlaştık mı? 
Bak ben ciddiyim ama. 

4. Bu yeme içme konularını da abartıyorlar, isteyerek yediğin hiçbir şeyden zarar gelmez
Emin misin? Bu söylediğinde ciddi misin? Sen hangi gezegendensin? Bu üç soruyu peş peşe sormak istiyorum bu insanlara. Şeker de yiyelim, cips de götürelim, içelim kolaları keyfimize bakalım tayfası ile sağlık konusunu tartışmak çok zor. Yine tartışmalara doyamadığım bir gün şöyle bir argümanla çıkageldi birisi “ Ne var yani, annemler de küçükken süt kaymağının üstüne şeker döküp ekmeğe sürer yermiş, bir şey mi oldu şeker yediler diye?”. İnsanlar o zaman ekşi maya ekmek yapıyorlarmış, buğday kendi tarlasından, tohumun türünü falan bıraktım, o buğdayda zirai ilaç ya yok ya şimdikinin çeyreği kadar, gübre zaten yok, kaymağı aldığın süt dağ tepe tüm gün dolaşıp gelen hayvandan sağılmış, ot, çöp, yonca yemiş gelmiş o hayvan, yem nedir bilmemiş, anacığın kaymağın üstüne bir kaşık şeker atmış hepi topu, zaten bulduğu bulacağı tek zararlı şey bir kaşık şeker -ki o da pancardan mamul, başka katkı maddesi olan, renklendiricisi olan bir şey yiyeyim dese yok!Tabii ki bir şey olmamış onlara! Gelsin margarinler, gitsin tatlandırıcılar dönemi başlayınca olmuş olan…
Yaşadığımız dünyada değil canımızın istediğini yemek, evde kendim yapacağım yoğurt için süt alırken ellerim titriyor; bu sütün kaynağı ne, bu hayvana ne kadar ilaç verdiler, kim bilir ne yedirdiler, ömrü hayatında ahırdan çıktı mı diye… İsteyerek yediğim şeyden zarar gelmez öyle mi? Harbiden inanıyor musun buna?

Sorularım şimdilik bu kadar. Kesin gıcık oldukça devamı gelecek.

7 yorum:

  1. Harika motivasyon yazısı için editöre teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  2. Sibel Özer, motivasyon bu yazının neresinde :D

    jasjkgfgf :D Mızmızım senle bağdaş kurasım geldi.
    Benim de sıkıntılarım:

    - Çocuğun olumlu davranışlarını sunum yapmadığım için çocuğumu 'özelliksiz' sanmaları.
    - Dilimde maşallah, işalağ kullanımı olmadığı için beni 'kolaycı' sanmaları.
    - Beslenme konusunda gösterdiğim titizliğin, boşanmış anne-baba çocuğu olmamla ilgili bir travma sanmaları


    Bu arada bir özeleştiri: Ben de her başarılı insanla ilgili ilk önce 'hangi aşamada yardım aldı acaba?' diye düşünmeye meyilli biriyim ya. Bunun da çok farkındayım. Hoşuma gitmiyor : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşanma ile sağlıklı beslenmeyi de bağlamışlar ya helal diyorum, bu akıl fikir yürütme için bayaaaa akıllı olmak lazım asdfasdf 😁diperlerine zaten diyecek bişi bulamadım.
      Son kısmı da anlıyorum, hepimiz yapmıyor muyuz bi parça... fakat kendi adıma söyleyim, bakanlık ortamında o tarz tahminlerim şaşmıyor, işte bu çok üzücü. Başarıdan kastım yükselmek tabii, yanlış anlaşılma olmadın. Bu nasıl buraya gelmiş? Falancının damadının filancasının yeğeniymiş bi de “onlardanmış” ...
      Buna rağmen başarının ancak çalışarak olacağına ilişkin (aptalca) inancımı da koruyorum, ne diyeyim ben de böle bi saftiriğim😁

      Sil
  3. Peki editör nerede? Ben de istiyorum editör!

    Ohhh valla okurken içim daraldı her maddeye ayrı ayrı. İsteyerek yediğimiz şeyden zarar gelmez derken kastedilen kanser olmayacağımız mı? Yoksa kilo almayacağımız mı? Bunu da neden merak ettim bilmiyorum, sanki bir mana varmış gibi argümanda.

    Ay istemeyerek yenen şeyler ne peki? Ahhahhhaha, ay hiçbir şey anlamadım ben bu işten :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Editör zam istedi kovdum ahahahahha😂

      İsteyerek yersek kilolar toto ve karın bölgesinde depolanmaktan vazgeçiyor, aynı zamanda genetiği az kırık hücreleri dürtüp kanser ol diye gaz vermiyormuş 😁 harika değil mi...
      İstemeyerek yenenler de ben neyin yenmesini savunuyorsam o! Ahahahha, insanımız çok değişik yav... Ben de az cins sayılmam ama ne biliyim bilim olur, akıl ve fikir olur, bunları hep argüman sunarken dikkate almaya çalışıyorum 😁

      Sil
  4. Güzel tesbitler, güzel yazı. Keyifle okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ederim: )
      Çok geç gördüm, uğrayamadım ne zamandır...

      Sil

Öcü!

İnsanların neden birbirine “öcü” gibi baktığını anlamakta zorlanıyorum. Ben de sıradan bir insan olarak bazı şeylere şaşırmaya, tanıma...