3 Aralık 2018 Pazartesi

Sensin alerji...

Neredeyse 1 ay olmuş!

Aslında "yazmadım, ne zamandır yazmadım, tüh yazmadım" diye bir sıkıntı var içimde fakat içimdeki tiktaklara da sümük bulaştığından olsa gerek, fark edememişim  geçen zamanı.

Son üç hafta içinde basit bir nezleyle başlayan ve şiddetlenerek "nefes alamıyoruuuuuuuuummmmm" isyanına giden bir durum yaşadım. Yavruyla aynı gün nezle olduk. Ertesi gün ben berbat haldeydim. Önce aile hekimliğine sonra da kbb uzmanına ( bu sadece tesadüf, çünkü randevuyu 10 gün önce almıştım) gittim. İkisi de nezle var ama asıl sorun alerji dediler (zaten önceden aldığım randevunun nedeni de alerjinin verdiği sinyallerdi) ve alakasız ilaçlar verdiler. Kullandım, yavru 2 gün sonunda toplanmıştı ben giderek kötüleştim. Bir gün iş yerinde dayanamadım kurum doktoruna gittim ve sinuzit olduğumu söyleyip senelerdir kullanmadığım o lanet antibiyotiği yapıştırdı reçeteye...

İlacı oflaya poflaya kullandım çünkü başımdaki ağrı çekilmez hale gelmişti, nefes alamaz olmuştum ve burnumu sargı beziyle tıkamama az kalmıştı.

Peki antibiyotiğin sonuna yaklaşınca ne oldu? 

Hiç.

Bu kez yakın bir arkadaşımın oğlunu tedavi eden, uzmanlığı alerji olan bir kbb uzmanına gittim. Tabii ki bir özel hastanede... Tabii ki devlet hastanesindeki kbb uzmanının burnuma bakmak için kullandığı makas kılıklı komik alet yerine kulağıma, burnuma, genzime ve boğazıma bir kamerayla baktı. Tabii ki adam gibi bakınca olayın gerçek boyutu anlaşıldı..!


Utanmasa böyle kalacaktı devlet hastanesindeki...

Özetlemek gerekirse alerji yüzünden kafamdaki tüm boşluklar dolmuş. Alerjik astıma doğru gidiyormuşum ve antibiyotiği de boşa kullanmışım.  Bir de sol tarafta burun eğriliği varmış ama zayıf olduğum için nefes kalitemi çok etkilemiyormuş gerekirse ileride ufak bir ameliyatla düzeltilebilirmiş. Nasıl? Süper di mi? Bana ilk verilen alerji ilaçlarını duyunca gözlerini devirdi ve yenilerini yazarak 1 ay sonra görüşmek üzere beni uğurladı.

Buradan konuyu 4 noktaya bağlamak istiyorum; 

-Kendinizde bir acayiplik hissediyorsanız doktora gidin. 
-Gittiğiniz doktor konusunun uzmanı olsun.
-Devlet size paranız yoksa sürünün diyor, benim yoktu bu aralar, epey bir sürünüp sonunda başlarım böyle işe diyerek kredi kartına davrandım ve ancak sonuç aldım. Mümkünse özele gidin.
-Doktordan döndükten sonra günlerce ben böyle sistemin içine de dışına da... diye sövüp günaha girmeyin.

Bir ay sonra yazdığım bu iç rahatlatma yazısı ne işe yarayacak bilmiyorum ama elimdeki telefona başımı eğerek yazı yazmak çok güzel.

Ayrıca yaşasın nefes alabilmek!

8 yorum:

  1. Geçmiş olsun, gerçekten anlayabiliyorum seni çünkü eşim son 1 aydır aynı durumda. Onun bahar aylarında açan bir grup bitkiye alerjik astımı var ama son 1 aydır kış gözüne aynı şikayetleri yaşayınca ve asla geçmeyen bir başağrısından da yakınmaya başlayınca, o da sinüzit olduğunu yani tüm boşlukların sinüslerin mukusla dolup taştığını öğrendi. Senden farklı olarak o bitkisel tedaviye gidiyor ama baya işe yarıyor, çay gibi bir şey verdiler, onu kaynatıp havlu altında buharını sinüslerine çekiyor. Bir de okaliptuslu bir hap içiyor ki koala gibi kokuyor içtikten 1 saat sonra :D Ama rahatladı yani çok şükür, korkunç horluyordu çünkü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok gecmis olsun size de ( koca kişisi hastalaninca tabii kadina da gecmis olsun demek gerek hahahah :) ). Yalniz işin kötüsü bendeki sinuzit değilmiş Ceren o teshis de ilac da bosa... Simdi alerji icin sprey ve hapi alinca epey toparladim. Ben de viks le buğu yapmayi denedim o süreçte. Gercekten nefes alamamak feciymis yahu...

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun canım benim 😊 maalesef ki bu develet hastaneleri bazen Deli ediyor beni gerçekten az önce kardeşim için randevu almak istedim ta 18 ne var dedi düşünün artık tekrar çok geçmiş olsun canım benim sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook tesekkur ederim:) keske hepimiz hep saglikli olsak, kardesinize de gecmis olsun! Sevgiler benden de <3

      Sil
  3. fıkralar diyarı Türkiye

    :D

    komik bulsam, komik değil- üzülsem, şık değil. napayım bilemedim.. neyse ki durum çözülmüş. bir daha başına geldiğinde ne yapmaman gerektiğini en azından biliyorsun.

    makas gibi şeyi bildim ayrıca, of ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkunç di mi yaa? Suratıma o aletle egilince bi korktum zaten😂
      Her gün yeni bir şey öğreniyoruz güzel ülkemizde, negzel di mi :s

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun, tavsiyelerinizi dinleyeceğim. Maalesef devlet sağlık ve eğitim hizmetlerinde başarı hedefinden vazgeçmiş durumda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkür ederim... Yil sonuna gelirken umudumun da sonuna geldim gibi, daha peeeek cok basari hedefi yok oldu kamuda. Allah sonumuzu hayr etsin...

      Sil

Öcü!

İnsanların neden birbirine “öcü” gibi baktığını anlamakta zorlanıyorum. Ben de sıradan bir insan olarak bazı şeylere şaşırmaya, tanıma...